Tuesday, July 21, 2009

TERIMA KASIH ATAS KRITIKAN..

Aku tersenyum apabila membaca komen sahabat ‘akuAspirasi’ dalam ruangan chatbox di sebelah.

Katanya “aku yakin PMI akan berkubur tak lama lagi.hahah”.

Aku tak pasti apakah niat ‘beliau’ melontarkan kata-kata sedemikian. Adakah bertujuan memberi kata-kata perangsang supaya PMI lebih kuat bekerja atau adakah sekadar melahirkan rasa bangga apabila melihat keadaan persatuan islam di kampus.

Aku mengakui, sebagai salah seorang Exco PMIUSM sidang 0910, ada beberapa kelemahan di peringkat kami yang perlu segera diatasi.

Namun, untuk mengutuk dan ‘mendoakan’ sebuah persatuan yang cuba membawa islam di kampus supaya terkubur dan tidak lagi wujud di kampus seolah-olah mendoakan islam itu sendiri terkubur.

Ya! Boleh jika beliau hendak berkata demikian kepada PMI. PMI bukanlah sebuah persatuan yang langsung tidak boleh menerima komen dan kritikan daripada orang lain. Silakan untuk memberi komen dan kritikan, malah kutukan. Kami sedia mendengar. Aku pun tidak kisah jika ruangan chatbox itu menjadi medan kritikan untuk PMI asalkan ia bersifat membina. Teruskan memberi komen.

Namun, besar harapan kepada sahabat supaya tidak hanya pandai melontarkan komen, tetapi bersama-sama membangunkan dan memartabatkan ISLAM. Matlamat PMI ialah islam. Islam bukan hanya dapat ditegakkan dengan PMI, malah ASPIRASI pun boleh bersama-sama memartabatkan islam, malah itulah yang sepatutnya.

Adalah suatu yang mengecewakan jika pihak yang mengkritik lebih teruk daripada pihak yang dikritik. Aku bersangka baik. Sahabat yang melontarkan ‘pandangan’ beliau itu pastinya seorang aktivis islam di dalam kampus. Semoga istiqamah dalam MENEGAKKAN KEBENARAN dan MERUNTUHKAN KEBATILAN.

1 SISWA, 1 MALAYSIA, 1 ASPIRASI…..








3 comments:

AkuBukan Aspirasi said...

rilexla syam, bru provoke sket je tuh..heheh

H.I.S.Y.A.M.U.D.D.I.N said...

ahaks...!!

rileks la ni...
cuma nasihat..

bukankah agama itu nasihat...

SALAM ASPIRASI..!!!!

hajax said...

Kebenaran akan menang by hook or crook =) don't worry Allah always by our side!