Friday, March 14, 2008

Pendahuluan..( pertama dan utama )

Assalamualaikum...................
dan salam sejahtera.

>>> Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran dan pujian ke hadrat Illahi kerana masih lagi meminjamkan kepada kita 'nyawa' untuk kita teruskan hidup sebagai hamba kepada Allah...Pencipta dan Pentadbir seluruh alam....

>>> Selawat dan salam kepada junjungan besar, Nabi Muhammad SAW, insan agung utusan Allah yang menyeru manusia tunduk dan patuh hanya kepada ALLAH..

>>>tidak terfikir sebelum ini untuk melayari apatah lagi untuk memiliki sendiri satu media alternatif alaf baru yang dikenali sebagai BLOG ini lantaran kejahilan dalam bidang 'komputer' dan yg sewaktu dengannya.. tetapi terdapat beberapa faktor pendesak yang mendorong untuk aku memilikinya.. salah satunya ialah perubahan zaman yang telah menjadikan internet sebagai medium untuk mendapatkan maklumat .

>>> Dan seperti yang pernah diulas oleh seorang penganalisis politik sewaktu mengomentar tentang kekalahan besar kerajaan BN untuk PRU 12 (astro awani) , katanya sewaktu tempoh PRU, BN hanya memiliki 3 media alternatif sedangkan pembangkang memiliki hampir 100 media dan saluran2 alternatif untuk menyampaikan maklumat.. dan apabila rakyat tidak lagi percaya kepada media perdana, maka mereka tercari-cari media alternatif..jadi fikirkan betapa media alternatif (salah satunya BLOG) dapat mempengaruhi dan memberi maklumat kepada manusia zaman ini....

>>> jadi, aku pun tak mahu ketinggalan untuk memiliki satu.. sekurang-kurangnya tidak la ketinggalan sangat.. ( lagi satu, ramai kawan2 aku dah ada blog sendiri).

>>>diharapkan, blog aku yang tak seberapa nie dapat memberi sst yang berguna kepada sahabat-sahabat sekalian..mana yang baik ambillah..mana yang rasa tak berapa baik tu, tinggalkan saja dalam blog nie..and jangan lupa tegur kalau benda tu tak baik..

>>>> OK !!! tu saja kot untuk pendahuluan...Allahua'lam..

Assalamualaikum.................. :)

No comments: