Wednesday, August 27, 2008

OH PERMATANG PAUH !!

Pilihanraya kecil Parlimen permatang Pauh dah selesai.. calon yang menang pun dah tau. kepada yang menang, tahniah serta takziah aku ucapkan. tahniah sebab berjaya menjadi ahli parlimen, dan takziah sebab anda baru saja memikul satu bebanan dan tanggungjawab yang sangat2 besar. kepada yang tak berjaya (termasuk 'Hj AKIM), tak beerti anda tiada tanggungjawab untuk berbakti kepada rakyat dan negara, tapi ruang lingkup yang ada gunakan sebaik mungkin..

actually, bukan tu yang aku nak sampaikan kat sini.. cuma nak berkongsi pengalaman sepanjang tempoh pilihanraya.

sehari sebelum buang undi, sorang kawan aku nie ajak pi ronda2 tengok suasana PR kat Permatang pauh.. aku kata JOM la.. tapi malam tu, lepas habis kelas, dia tak jadi pi pulak. katanya takut kat AUKU. hmm, xpa la..aku akur. aku pergi pun bukan untuk beri sokongan kat mana2 pihak. sekadar ambil kesempatan untuk lihat suasana. bukan slalu ada PR. lagipun, aku pergi dengar kempen dua2 belah pihak. pihak yang 1 lagi tak jumpa plak.. at least, dapat tau apa isu2 yang calon2 nie cuba bawa. then nilai la sendiri.

malam tu, aku singgah kat satu ceramah !!punya la ramai manusia.. walaupun hujan, depa (termasuk aku) sanggup tunggu semata-mata nak jumpa pemimpin kesayangan depa. aku dengaq sorang pakcik ni kata.. "hmm, org2 nie bukan nak dengaq sangat ceramah tu. depa nak tengok muka 'dia' ja. dapat tau yg dia OK pun jadi la.." Fanatik ??? Allahu'alam...

banyak sebenarnya yg aku nak cerita pasal pengalaman aku masa PR lepas, tapi xpa la.. mungkin boleh berkongsi gambar2 yang aku sempat rakam












sekian.. (maaf la kalau gambaq 'pembangkang' lagi banyak..dah kempen depa lebih banyak..huhu)

No comments: