Wednesday, January 27, 2010

KISAH AGEN W1MAX YANG HAMPEH !!!



Al-kisah di Universiti Sains Malaysia, terdapat beberapa orang agen W1MAX yang bercita-cita besar mahu menjadi agen tunggal dan termaju di USM. Melihat kepada keadaan USM yang masih tiada pesaing yang mantap, mereka mengimpikan setiap warga USM ini akan memiliki W1MAX yang mereka promosikan.

Namun akibat ketidakpandaian a.k.a ala-ala bodoh dalam perniagaan, mereka tidak berjaya menjual walau satu pun W1MAX yang mereka banggakan itu. Tidak ambil tahu atau bagaimana, rupa-rupanya di dalam USM belum lagi mempunyai rangkaian jalur lebar W1MAX, walaupun sekitar USM seperti TESCO Sungai Dua dan Gelugor sudah ada jaringan tersebut.

Maka, untuk tidak mengecewakan tauke dan juga diri mereka, berbekalkan tema ‘POTONG’, mereka mencari alternatif lain. Akhirnya mereka memutuskan untuk memotong BANNER calon-calon Pro-Mahasiswa dan BEBAS yang bertanding dalam pilihanraya kampus USM yang sedang berlangsung.

Kemaruk punya pasal, tak dapat potong ‘line’ orang, POTONG BANNER pun jadilah. Setidak-tidaknya mereka dapat melepaskan GIAN untuk memotong. Nanti bolehlah mereka laporkan kepada tauke bahawa ‘KAMI BERJAYA MEMOTONG’. Pasti tauke mereka akan berbangga dengan mereka…

POTONG, POTONG, POTONG, POTONG…….!!!!!!!!!!!!!!!





No comments: