Monday, February 9, 2009

EGOis

sampai di satu simpang tiga, sebuah kereta tiba-tiba keluar dan terus bergerak di hadapan aku. aku terpaksa memperlahankan kelajuan, lalu aku cuba memotong kereta tersebut. apabila motorsikal aku berada sebaris dengan kereta itu, dia mula memecut. lagaknya seperti tak mahu membiarkan aku memotong.

"nak berlumba nampak?"

aku meningkatkan kelajuan untuk terus memotong kerana ada kereta lain di hadapan dari arah bertentangan. kereta tadi terus memecut tidak mahu ketinggalan walaupun di hadapan terdapat bonggol jalan. aku menaiki motorsikal. melanggar bonggol sewaktu laju tidak mengapa. namun kereta tadi yang tidak mahu mengalah terus melanggar bonggol tersebut. berdecit bunyi tayar akibat brek mengejut, lalu kereta tersebut sedikit melambung. akhirnya aku berjaya memotong kereta tersebut.

aku tertawa kecil melihat kereta tadi melambung.

"tak mau bagi potong sangat, rasakan" aku berbisik dalam hati.

yang aku hairan, selepas melalui bonggol, kereta tersebut memperlahankn kelajuan. aku melihat melalui cermin sisi, jauh ketinggalan. malu kerana kalah dalam 'perlumbaan' atau dah tiada sebab untuk pecut?

"nampak sangat dengki, tak mau bagi potong."

sengaja aku memperlahankan motorsikal. mahu menunggu kereta tersebut. ingin melihat siapa pemandu kereta mewah itu. namun aku membatalkan sahaja niat tersebut. biarlah..!!

lalu aku memikirkan satu persoalan...

SIAPA YANG EGO SEBENARNYA??? AKU ATAUPUN DIA..???

aku tak dapat nak menjawab soalan itu. mungkin sahabat-sahabat atau 'musuh' yang kenal dengan aku boleh jawab soalan tersebut...

mahu betulkan diri jua.........(hehehe)

5 comments:

Anonymous said...

hurmm.. setelah pikir sedalam-dalamnye.. rsnye.. bonggol 2 yg besalah... huhuhu.. btl x??

Anonymous said...

it's u....awk yang ego...tp dia pn ego sbb pakai keta...awk ego sbb pakai moto...jd kedua2 kenderaan tersebut tetap ada kelebihan dan kekurangan....same with ur life...think about it..=D

H.I.S.Y.A.M.U.D.D.I.N said...

terima kasih sbb bg komen..

i know myself better..
but s'time there r s'thg that we can't judge by ourself..

so i need a 'mirror' to see myself clearly.. n i hope people out there can be that 'mirror'..

dlm proses membetulkan diri, tak perlu rasa bersalah untuk berterus terang....

tolong ya sahabat2 smua..!!

bole guna anonymous kalau segan nak habaq...

insyaallah i'll accept your view about myself..TQ

p/s : pujian tak t'masuk dalam komen yg dikehendaki...

tsurara youko said...

setiap orang ade kelemahan dan kekurangan kan...

so terima kelemahan orang lain dengan harapan kelemahan kita juga akan diterima..

bergembiralah dengan kelebihan orang lain, dengan harapan diri kita jugak akan dihargai...

manusia selamanya tidak akan mampu untuk menjadi sempurna...

namun x salah untuk berusaha membaiki diri...

just 2 let u know that, ur weakness makes u different from others, n ur strenght is a prove that u r special...

chayok!
p/s- hope lps ni jgn selalu buli sy lg...

H.I.S.Y.A.M.U.D.D.I.N said...

uih...

bila plak cik ni kena buli..

ini fitnah nie...

Hmmm, x perlu fikir ttg tu, baik fikir ttg program nak panjt bukit tu, lagi bagus...