Wednesday, October 15, 2008

1.54 a.m


belum reda lagi rasa bebanan fikiran yang aku alami...
Allah tambah sedikit lagi ujian kepada aku..

namun ujian buat diriku kali ini, terasa berat..
andai kata ujian itu hanya ke atas diriku, aku pasrah andai aku seorang yang menanggung. namun...........

Allah menguji manusia dengan pelbagai macam ujian.
Kekayaan satu ujian..
Kemiskinan juga ujian..
Kesihatan juga ujian..
kesakitan juga ujian..

Namun, ujian buat diriku......
Ya Allah, aku berserah kepadaMU..




1 comment:

Unknown said...

Al 'Ankabuut:2&3.

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?

Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.

;-)