Saturday, October 18, 2008

BAIK ITU BAIK ??


air..
hanyalah suatu cecair..
yang bisa ditembusi andai dipegang
bisa juga diminum..
bisa mencuci..
banyak sekali manfaatnya..
tapi mengapa ia juga bisa membunuh??

angin..



hanyalah hembusan udara..
lembut sekali jika bertiup..
bisa mendinginkan..
bisa mendamaikan...
sungguh mengasyikkan...
tapi mengapa bisa juga menghancurkan ??

begitu juga dengan diri ini..
bisa memberi manfaat kepada orang..
bisa menabur kebaktian kepada saudara..
bisa mencurah kebaikan kepada manusia..

tapi..

kebaikan dan kebaktian itu juga bisa membunuh orang..
malah bisa membunuh diri sendiri..
bagaimana kebaikan dan kebaktian bisa membunuh sih ??

haa...!!!!!
aku tinggalkan persoalan itu kepada sahabat2 sekalian..
andai ada jawapan, kongsilah bersama2...
andai tiada jawapan, teruskanlah dengan persoalan..

yg pastinya, aku ada jawapan tersebut...
jawapan versi aku la..
tak melibatkan kajian mana2 pakar..
cuma malas nak bgtau ja...


asyik dok suap ja..
bila hangpa nak makan sendiri...
tak pun suap kat aku plak...

cuma aku bole bgtau kat sini...

LU FIKIR LA SENDIRI.. !!!


kuah3...kuah kari....

P/s : sebarang persoalan boleh hubungi 999.


2 comments:

rossees said...

apabila orang lain mengambil kesempatan dengan kebaikan kita

H.I.S.Y.A.M.U.D.D.I.N said...

hmmm, betul jugak jawapan 2...
but tak kena dengan skema jawapan..