Thursday, October 9, 2008

aku mengarut..



pulang dari bilik kawan pagi tu...
'makhluk sedap nie ada atas meja aku....

timbul persoalan dalam benak fikiranku...
Siapa punya ??? adakah aku punya ??
untuk siapa ?? adakah untuk aku ??
mengapa ?? mengapa ada atas meja aku ??
bila ?? sejak bila 'makhluk' nie berada atas meja aku ??
sampai bila ?? sampai bilakah ia akan terus menghuni mejaku ini..??

namun...

yang pasti, aku takkan makan walaupun makhluk tu sangat sedap untuk dinikmati..
kerana bg aku, kepastian itu satu kemestian..
kepastian memberi keyakinan..
dan kepastian bisa membawa kebahgian..

jadi sahabat2, carilah kepastian dalam kehidupan..
andai anda masih belum jumpa kepastian tersebut, mohonlah petunjuk Ilahi supaya diberikan kepastian atas setiap tindakan dan pekerjaan..
andai tak jumpa jugak, carilah dimana2 PASTI** yang berdekatan..

** Pusat Asuhan Tunas Islam..huhuhu

3 comments:

Cikgu Izzat said...

err...
nak komen...
tapi tak tau nak komen apa...
yang pasti, memang nak komen...
cuma tak pasti apa yang patut dikomen...
kepastian untuk tidak komen lebih kuat daripada kemestian untuk komen...
namun, pasti nanti ada orang lain yang komen...
bahawa si hisyam (bro kamarudin panggil dia hashim)yang hensem ini macam tak pasti je yang dia ni hensem...

p/s: bang, update blog pun jgn la dekat foyer DK bang...

Anonymous said...

sengal...

Unknown said...

Haha..sweet momories..kecik-kecik dulu pegi PASTI naik van